Správa o vybavovaní sťažností
Od 01. 01. 2014 do 31. 12. 2014 bolo mestu Prievidza doručených na prešetrenie 37 podaní. Oproti roku 2014, kedy bolo doručených 27 podaní, to predstavuje nárast o 37,04 %. V uvedenom období bolo v zákonnej lehote vybavených všetkých 37 podaní a aj 4 podania, ktoré neboli vybavené v roku 2013. Spolu bolo vybavených 41 podaní. Všetky podania boli posudzované podľa svojho obsahu, nakoľko na vybavovanie podnetu nepostačuje len názor a označenie podnetu od občana, ktorý ho podáva, ale každé podanie musí spĺňať zákonom stanovené náležitosti. Takéto rozlišovanie má zabrániť tomu, aby sa právo občanov nezneužívalo a aby sa neobchádzalo konanie, ktorého postup v príslušnej veci upravujú osobitné predpisy. Podania boli po posúdení rozdelené do štyroch kategórií:
1. sťažnosti – 24 podaní,
2. petície – 8 podaní,
3. žiadosti o ochranu pokojného stavu – 3 podania,
4. iné podania – 6 podaní.
Okrem podaní uvádzaných v tejto správe právna kancelária mesta Prievidza a jednotlivé oddelenia Mestského úradu Prievidza vybavili množstvo ústnych a písomných podnetov, ktoré nespadali do niektorej z uvádzaných kategórií. resp. poskytlo radu pri riešení problémov obyvateľov mesta Prievidza. Kvalita, objektívnosť, dodržiavanie lehôt prešetrovania sťažností, petícií, žiadostí o ochranu pokojného stavu a iných podnetov a v prípade potreby operatívne prijatie opatrení na nápravu a vyvodenie primeraných sankcií voči jednotlivcom, sú jedným z predpokladov zvýšenia dôveryhodnosti mesta Prievidza ako orgánu verejnej správy.