Mesto chce opraviť odvodňovací žľab na autobusovej stanici
Predmetom zákazky je vypracovanie technického podkladu spojeného s výkonom autorského dohľadu počas realizácie diela „Odvodňovací líniový žľab – oprava“. Technický podklad bude použitý ako podklad na výber zhotoviteľa diela v procese verejného obstarávania a následne aj ako podklad pre samotné stavebné práce.
Technický podklad bude riešiť technický návrh opravy odvodňovacieho líniového žľabu, osadeného v miestnej ceste na autobusovej stanici v časti MHD. Žľab bol zrealizovaný ako súčasť diela „Rekonštrukcia a modernizácia autobusovej stanice v Prievidzi – časť MHD“, ktoré sa vykonávalo v období 04/2020 – 01/2021. Dielo „Rekonštrukcia a modernizácia autobusovej stanice v Prievidzi – časť MHD“ je v záruke do 01/2026 a je súčasťou projektu „Zvýšenie atraktivity VOD v Prievidzi zavedením moderných dopravných informačných systémov a rekonštrukciou autobusovej stanice a záchytného parkoviska“, na ktorý bol poskytnutý nenávratný finančný príspevok.
Predmetný žľab s mrežou záťaže tr. D 400kN s dvomi bodmi kotvenia začal používaním časom vykazovať poškodenie. „Počas užívania diela sa začali uvoľňovať skrutky roštu, určitá časť žľabu vystupuje nad okolitú vozovku, resp. ich liatinová hrana je odokrytá, či poškodená a určitá časť žľabu je poklesnutá, v mieste priechodu pre chodcov je poklesnutá časť konštrukcie miestnej cesty v bezprostrednom okolí žľabu a poškodená respektíve narušená je aj pružná asfaltová zálievka v styku so žľabom,“ popisuje Ing. Nikmonová vedúca odboru stavebného poriadku, výstavby a životného prostredia.
Zástupca spoločnosti BG-Graspointner s.r.o. (výrobca/ dodávateľ predmetného žľabu) odporúča opravu formou výmeny pôvodného liatinového roštu tr. D 400kN s dvomi bodmi kotvenia za liatinový rošt so štvornásobným kotvením tr. E 600 kN, čím by sa eliminovalo „klepotanie“ roštov a ich možné následné poškodenie.
Videoreportáž