Prievidzské zastupiteľstvo zrušilo dve školy
Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:“Normálna tabuľka“; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:““; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:“Times New Roman“;} Pri argumentácii proti zrušeniu ZŠ na Mariánskej ulici dominovali výchovno – vzdelávacie úspechy, jedinečné projekty i historický význam budovy z hľadiska jej polohy a pôvodu. Aj časť odbornej verejnosti vyjadrila podporu na zachovanie školy rovnako, ako bývalý žiak, ktorý informoval o tom, že dal vypracovať odborné analýzy k návrhu.
Mnohí rečníci v rámci rozpravy, vrátane poslancov, žiadali materiál stiahnuť z rokovania a presunúť ho do programu budúcoročného prvého MsZ.
Tí, ktorí bojovali za zachovanie III. ZŠ na Ul. S. Chalupku argumentovali nielen tým, že mesto získalo na revitalizáciu školy 1,16 mil. € a zrušením školy o ne príde, ale aj skutočnosťou, že škola má tri telocvične a podmienky pre rozvoj športovo orientovaných detí. Vyjadrení diskutujúcich proti, bolo v sále vypovedaných viac, ako za. Hlasovanie však dopadlo v neprospech oboch škôl. Výraznou väčšinou hlasov poslanci návrh mesta podporili. Za zrušenie škôl hlasovali poslanci, ktorých argumenty spracovateľov materiálu presvedčili o správnosti tohto kroku. Väčšina z nich sa vyjadrila, že považujú svoje rozhodnutie za správne preto, že by bolo nezodpovedné a hlavne nehospodárne prevádzkovať v meste množstvo škôl, ktorých kapacita vysoko prevyšuje potreby ( pokles o viac ako 1400 žiakov od šk. roku 2006/2007). Podľa vyjadrenie vedenia mesta sa zrušenie škôl nedotkne osobitných činností : mesto v každom prípade udrží športové triedy, či napr. vzdelávací program APROGEN a ďalšie osvedčené programy.
Mesto argumentuje tým, že školstvo je najväčšia položka rozpočtu a že treba nájsť úspory aj tam. Nemá peniaze na rozvoj, investície, nie je dofinancovaná prevádzka zimného štadióna a ďalšie činnosti.
Poslanci hlasujúci za zrušenie oboch škôl napokon vyjadrili aj presvedčenie, že vďaka tomuto nepopulárnemu rozhodnutiu sa v budúcnosti môže postupne zlepšiť priestorová kvalita výučby, zlepšiť stav školských budov a v neposlednom rade aj platové podmienky učiteľov. Bude teraz na riaditeľoch škôl, aby postupne začali spolu so zriaďovateľom pripravovať kroky, ktoré budú súčasťou vyradenia týchto škôl zo siete škôl.
Boľavým dôsledkom tohto nepopulárneho rozhodnutia budú aj personálne dopady. Časť pedagogických i nepedagogických zamestnancov stratí zamestnanie. No na druhej strane budú mať riaditelia možnosť vybrať si do kolektívu najlepších – pedagogických i nepedagogických zamestnancov.