Trvalý pobyt je pobyt občana v mieste jeho stáleho bydliska na území Slovenskej republiky. Občan má v tom istom čase iba jeden trvalý pobyt.

Prihlásenie občana na trvalý pobyt nezakladá nijaké právo k budove ani k jej vlastníkovi a má evidenčný charakter. Za členov rodiny, môže hlásiť trvalý pobyt jeden z členov rodiny.

Za občana mladšieho ako 18 rokov a za občana, ktorý je pozbavený spôsobilosti na právne úkony, alebo ktorého spôsobilosť na právne úkony je obmedzená, je povinný hlásiť trvalý pobyt jeho zákonný zástupca, prípadne opatrovník.

Za občana, ktorý je povinný hlásiť trvalý pobyt, môže túto povinnosť splniť ním splnomocnený zástupca. Splnomocnený zástupca predkladá ohlasovni pobytu svoj občiansky preukaz a splnomocnenie s osvedčeným podpisom splnomocniteľa a za občana, ktorého hlási, doklady nižšie uvedené.

Žiadateľ musí predložiť nasledovné doklady:

  • Platný občiansky preukaz alebo potvrdenie o občianskom preukaze, ak ide o dieťa do 18 rokov, predkladá jeho zákonný zástupca rodný list tohto dieťaťa vydaný orgánmi Slovenskej republiky,
  • Platný cestovný doklad Slovenskej republiky alebo osvedčenie o štátnom občianstve Slovenskej republiky, ak nemá občiansky preukaz alebo potvrdenie o občianskom preukaze,
  • Písomné potvrdenie o súhlase s prihlásením občana na trvalý pobyt s osvedčeným podpisom vlastníka alebo všetkých spoluvlastníkov budovy alebo jej časti, toto potvrdenie sa nevyžaduje, ak:
    • ide o prihlásenie vlastníka alebo spoluvlastníka,
    • ide o prihlásenie občana, ktorý má zriadené vecné bremeno doživotného užívania nehnuteľnosti,
    • ide o prihlásenie manžela alebo nezaopatreného dieťaťa vlastníka
    • vlastník alebo všetci spoluvlastníci budovy alebo jej časti potvrdia svojim podpisom na prihlasovacom lístku na trvalý pobyt súhlas s prihlásením občana na trvalý pobyt pred zamestnancom ohlasovne.

V súlade so Zák. č. 177/2018 o niektorých opatreniach na znižovanie administratívnej záťaže využívaním informačných systémov verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon proti byrokracii), orgány verejnej moci sú pri svojej úradnej činnosti povinné a oprávnené získavať a používať údaje evidované v informačných systémoch verejnej správy a vyhotovovať si z nich výpisy a tieto údaje a výpisy si v nevyhnutnom rozsahu navzájom bezodplatne poskytovať.

Ak z technických dôvodov nie je možné získať údaje alebo výpisy z informačných systémov verejnej správy bezodkladne, orgány verejnej moci sú oprávnené požiadať osoby o predloženie výpisov z príslušných zdrojových registrov v listinnej podobe. V tomto prípade občan predkladá:

  • Doklad o vlastníctve alebo spoluvlastníctve budovy alebo jej časti (byt), vydaný podľa osobitného právneho predpisu (list vlastníctva, alebo rozhodnutie katastrálneho úradu o povolení vkladu, vydané správou katastra. Pozor nebude akceptovaný výpis z internetovej stránky www.katasterportal.sk).

Mestský úrad môže požiadať o predloženie ďalších dokladov podľa špecifickej situácie:

  • U dieťaťa, rozhodnutie súdu o zverení do výchovy
  • Doklad o rodnom čísle
  • Rodný list
  • Oznámenie o uzavretí manželstva
  • Osvedčenie o štátnom občianstve

Kontakt a ďalšie informácie:

Agendu zabezpečuje: Ohlasovňa pobytov MsÚ Prievidza.
Kde nás nájdete: Prízemie budovy A, Námestie slobody 14.
tel: 046/5179 408 alebo 046/5179 409
mobil: 0904752633
email: jana.apolenova@prievidza.sk alebo darina.gatialova@prievidza.sk

Doba vybavenia: na počkanie
Poplatok: Agenda nie je spoplatnená.